Lanzarote 3 nov 2010

Vi er fremdeles på Lanzarote. Utrolig hvor fort tiden går her i «syden»

Vi lurte på om vi skulle seile videre til Grand Kanaria, men etter noen dager i Marina Rubicon valgte vi å gå ut til Playa Pagagao igjen og ligge et par dager for anker. 26 graders varme ble mer enn nok ved ei brygge. Min nytelse var stor når jeg kunne ta på dykkermaske og snorkel og hoppe i havet igjen 🙂

Rikaros kom også ut dit og jeg svømte over på et litet besøk. Senere på ettermiddagen kom Viking Crusader som vi ikke har truffet siden Sheveningen. Det ble et koselig gjensyn og en fin kveld i deres båt.

Etter et par dager gikk vi tilbake til Rubicon og her er vi fremdeles. Vi har hatt noen avslappende dager og hyggelig samvær med Sun Lady fra Harstad. Vi har syklet rundt i «byen», jobbet litt på båten og hatt litt sydenferie.

I går tok vi bussen til Arrecife, en større by litt øst på kysten. Her var vi på jakt etter båtbutikker med litt større utvalg enn det vi finner i havna her. Det fant vi også – etter å ha gått og gått og gått. Allikevel hadde de ikke det vi trenger, nemmelig overganger og tilbehør til gass-system. Vi er snart helt tommer for gass så det haster veldig. Uten brendsel blir det bare brød og frokostblanding – og kaffe kun når vi ligger i havn med landstrøm! Her må noe gjøres kvikt! Sun Landy leverte sin gassbeholder til påfylling og ventet en uke før den var tilbake, det er uaktuelt for oss. Håper vi finner løsningen når vi kommer til Grand Kanari.

Men – vi fikk kjøpt kakkerlakkpulver: Nyttig å ha for å unngå storinnvasjon i båten 🙂